Godless otaku

...Anime,music,movie,book,series...

...Anime,music,movie,book,series...

Godless otaku

دوستان اوتاکو و انیمه باز و فیلم بین و موزیک باز این وبلاگ برای معرفی و پیشنهاد انیمه و فیلم و موسیقی های خارجی و بحث پیشنهاد است .
_

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

!Bungo Stray Dogs

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۰۵ ب.ظ

Hi 

بعد مدتی اومدم با یه پست مربوط به انیمه محبوب سگ های ولگرد بانگو ، که فصل 3 ش رو تازه دیدم، و گفتم هنوز که تازه دیدم یه پست بزارم براش :)

این پست یه نقد کوچک بر انیمه است و تهشم چندتا شات که حین دیدن انیمه گرفتم اضافه کردم !

 

برید ادامه مطلب  

 

خب اول از همه باید گفت به صورت کلی و جامع انیمه قوی ای هستش از طراحی شخصیت ها گرفته تا صداگذاری و آرت و داستان ، همه چی در سطح خوب و یا عالی هستش.

ولی حالا بیاید یه خورده دقیق تر این فاکتور هارو بررسی کنیم.

شخصیت پردازی: اسم همه شخصیت ها از مشاهیر ادبی برگرفته شده « چه ژاپنی چه غربی » که حرکت متفاوت و جالبیه و البته سختیه اسم انتخاب کردن رو هم از رو دوش نویسنده« مانگاکا » برداشته :) ، و نکته جالب دیگه اینه که قدرت ها و اخلاقیات کاراکتر ها رو هم سعی داشته بر اساس شخصیت مشاهیر واقعی تطبیق بده « از قبیل قدرت موبی دیک ، گریت گتسبی ، یا شخصیت خودکشی دوست دازای که اشاره به اقدام برای خودکشی دازای اوسامو نویسنده مشهور کلاسیک ژاپنی داره ، یا رابطه اکوتاگوا با دازای که در واقعیت هم این دو نویسنده هم دوره بودند و اکوتاگاوا به عنوان یک نویسنده جوان مورد تمجید و تعریف دازای قرار گرفته بود، و یا رانپو ادوگاوا که رمان جنایی نویس مشهور ژاپنی بوده و آثارش تاثیر گرفته از ادگار الن پو بوده که در انیمه هم چنین شخصیتی وجود داره با این تفاوت که از رانپو سان ضعیف تره :/ :|| و.. از این قبیل نکات تاریخی و حقیقی بین شخصیت ها بسیار زیاد هست که نیازی نمی بینم سرتون رو درد بیارم :) » جدا از این ها شخصیت دازای واقعا خوش ساخت و خوبه و شخصیت گذشته دازای از اونم خفن تره و یک کاراکتر خیلی خوب در کل ازش اومده بیرون « تازه صدای میانو مامورو هم که روشه :)»  شخصیت چویا هم بد نیست ولی برای من کلیشه ای هست ولی اینطور که فهمیدم بین فن گرل ها به شدت محبوبه « و متاسفانه متوجه شدم با دازای هم شیپ میکننش » که مخالف جدی عه این کارم :| ، و اما نقاط قوت هر انیمه خوب در شخصیت منفی خوبه که در این مورد هم نویسنده گل کاشته و شخصیت های خیلی خوب و خفنی رو به عنوان منفی به کار گرفته با دوبلور های عالی مثل فرنسیس فیتزجرالد و فئودور داستایوفسکی:) یا رئیس مافیای بندر ، که همه ( too cool to be hated )  هستند :) فقط تویه شخصیت های دختر و زن انیمه نویسنده کم کاری کرده و من در این مورد ناراضی ام .

 

طراحی : 

انیمه رو استودیو ی Bones  ساخته که کارنامه خوبی داره و انیمه های فول متال الچمیست و مای هیرو آکادمیا از مشهوراشن ، آرت انیمه هم خوب و خوشگله ولی  به نظرم استفاده از رنگ ها درش زیاده بوده و زیادی فانتزی بازی در آوردن. ولی به غیر از این ایرادی بهش وارد نیست و در کل آرت خوبی داره. 

 

صداگذاری: از خوب بودن دوبلورها ( سیوو ها ) هرچی بگم کم گفتم ، نقش دازای رو که میانو مامورو(یاگامی لایت ، اوکابه رینتارو،...) گفته که حرف نداره و سیوو مورد علاقه امه :) ، به غیر از اون هیروشی کامیا-ساما( لیوای ایزایا ، آراراگی کویومی ، ناتسومه) که محبوب ترین(مرد) و خوش صدا ترین سیوو ژاپن هست و صدای مخملیش روح رو نوازش میکنه(?wTF)  هم تو انیمه نقش( هرچند غیر اصلی :( ) داره .   یک نکته قبل از معرفی دوتا صدا پیشه بعدی: « اگر یک شخصیت منفی باهوش وHot دارید و برای صداش موندید کی رو بزارید ، شک نکنید و یکی از این دو نفر رو بزارید :) . ایشیدا آکیرا« نقش فئودور داستایوفسکی در انیمه » از اون شخصیت هایی که اکثر مواقع جدی نیستن و قدرتشونو رو نمیکنن ، ولی وقتی جدی میشن کرک و پره همه رو میریزونن :) نقش های مشهور دیگش« Gaara در ناروتو ، cavendish در وان پیس ، Break در پاندورا هارتز ، zeref در فیری تیل ، katsura در گینتاما ،Akise Aruدر فیوچر دایاری و اون بازیگر مشهوره تو ناتسومه یوجینچو » راستی هرچند ما فوتبالیست ها رو دوبله دیدیم اما دوبلور میساکی هم بوده.. اها تو سایکو پس هم نقش داشت ، در کل دوبلور خیلی خفنیه و نقش های خوبی هم میگه :) از اون دوبلور هاست که جاش تو دورارارا که فستیوال سیوو هاس خالیه:( ، نفر بعدی مشهور تره،   ساکورای تاکاهیرو« فرنسیس فیتزجرالد در انیمه » نقش های مشهورش« ماکیشیما شوگو در سایکو پس «که از شخصیت های محبوب منه؛) » Suzako Kururugiدر کد گیاس ، Ferid Vampire در اسرافیل پایانی ، اوشینو مه مه در مونوگاتاری ، sting Eucliffe در فیری تیل ، cloud strife در فاینال فنتزی ، Yuu kanada در دی گری من ،» این هم عادت داره به شخصیت های شاخ گفتن :) و جاش تو دورارا خالیه :) ، علاوه بر این سیوو های بی نظیری که گفتم جون فوکویاما« للوش لامپروژ» هم تو این انیمه نقش « هرچند به شدت فرعی» داره.

و در پایان ایرادی که به شخصیت پردازی درباره ضعف شخصیت های دختر و زن گفتم در اینجا هم صادقه ، و در انیمه شاهد سیوو های عادی و نه چندان قوی برای نقش های مؤنث هستیم:/ .

 

 

Op /Ed :  از لحاظ تیتراژ های آغازین و پایانی هم هر سه تا فصل در سطح خوب رو به بالا قرار دارن:) که یک نکته مثبت دیگه برای این انیمه است.

درکل انیمه خوبیه و تویه یک ارزیابی کلی ارزش دیدن زیادی داره :)

در پایان از وبلاگviva-avalanche.blog.ir تشکر میکنم چون 3 سال پیش بنا به پیشنهاد اون شروع به دیدن انیمه کردم( آریگاتو سنپای )

خب حالا شات هایی که وسط  انیمه گرفتم

 

ازون جملات شاخ دازای XD

 

 

...Again

 

 

Cool

 

 

این یه ثانیه بعد از عکس قبلیه :)

 

...

 

 

...

 

ازون خنده های شیطانی :))

 

 

این ازون شخصیت هاس که همیشه چشاش بسته اس و به ندرت چشماشو باز میکنه:) «و درضمن کاراکتری هم هست که هیروشی کامیا صداپیشه شه »

 

 

Mite no Touri :|

(As u see ) :|

 

 

---

 

Kanpai

(Cheers)

 

 

 

The End

 

نظرات  (۱۴)

وقتی که این انیمه در حال پخش بود من درگیر یکی از سنگین ترین ترم های دانشگاهم بودم اما بازم نتونستم بی خیال دیدن این انیمه بشم به خاطر همین این انیمه رو آنگویینگ می دیدم ولی موقع دیدنش بدون اینکه خودم متوجه باشم بیشترش رو خواب بودم و وقتی فصل دومش اومد فهمیدم عملا هییچی ازش یادم نیست و تنها چیزی که آشناس صداهاشونه XD

به خاطر همین چون نتیجه سختکوشی هام اینطوری هدر رفت ادامه اش رو ندیدم :))

چقدر سبک طراحیش به پاندورا هارتز شباهت داره ..مانگاش حتی بیشتر !

ساکورایی تاکاهیرو بعد از کامیا سان یکی از محبوب ترین صداگذارها نزد منه ( ˙꒳​˙ )

یه شباهتی هم داره صداش به کوکی اوچیاما :)

صدای هر دوشون برای کاراکترای منفی و کول مخصوصا عالیه 

باید کم کم روحیه ام به دست بیارم و گذشته رو فراموش کنم و یه بار دیگه از اول این انیمه رو ببینم:))) 

پاسخ:
اوهمم بشین ببینش ، خوشت خواهد آمد:) ، هرچند من بیشتر به صدا ها اهمیت میدادم تا داستان:)
بهتر بگی صدای کوکی اوچیاما شبیه ساکورایی سانه « به بهرحال چندتا پیرهن بیشتر پاره کرده فک کنم :) »
I can't believe you slept while watching anime ( Nanimono Anta?) XD :PS 

ویییی ، سگهای ولگرد بانگوووو ، آآآآ  ☺ 😍

بعدا این پستتونو می خونم و نظر می دم الان حوصله ندارم ، فقط عکسایی که گذاشتینو دیدم 😶

پاسخ:
:)) 
آریگاتو.
:))

آره ایوان!

الان میشه ^^

 

پاسخ:
.Good.

خب بالاخره میتونم کامنتمو بنویسم XD

 

اول از همه اینکه خوشحالم از پیشنهادم راض بودی><

بعدشم بسی از خوندن پستت لذت بردم مخصوصا بخش سیو ها رو که خیلی کامل و جامع توضیح دادی

Dead apple ئش رو هم دیدی دیگه؟

پاسخ:
Ty
موچیرون، دد اپل رو هم دیدم، و... بگم که خیلی از نظره من حداقل قوی،خوب و جالب نبود! ، به غیر از بخش هایی که دازای و داستایوفسکی بودن، باقیه انیمه ضعیف بود.

هممم ناروهودو!

اما از چه لحاظ ضعیف بود؟

پاسخ:
تمام تیکه هایی که به شخصیت های دیگه آژانس مربوط میشد، به شدت سطحی و مسخره بود، و نبرد اتسوشی ، اکوتاگاوا و اون دختره، با قدرت های خودشون، و شکست دادنشون، در یک کلام «از نظر من» مسخره بود. «ببین اشتباه اینه که اونا بدون قدرتشون به شدت ضعیفن، و حتی توی انیمه هم خیلی غیر واقعی میشه که بتونن قدرت خودشون رو به عنوان یک آدم عادی شکست بدن» و... در کل انیمه یک احساس کلیشه ای وجود داشت، که جالب نبود.
«احساس میکردم انیمه رو فقط برای هدف مالی ساخته بودن،«و خوشحال کردن یائویی شیپر ها» :)
میتونم تا چند صفحه برات نقدش کنم« تازه هنوز گرم هم نیستم، اگه بعد از دیدن انیمه میخواستم نقدش کنم، به شدت میکوبوندمش،»
البته اشتباه من هم این بود که اول فصل سوم رو دیدم بعد انیمه مووی رو، که به علت خوب بودن فصل سه انتظارم از مووی  بالا بود. :/

آره موافقم! بقیه اعضای آژانس سطحی ازشون رد شده بودن من خودم دوست داشتم رئیس آژانس رو بیشتر نشون بده! اما خب چ میشه کرد تایم کم بود.

همممم ... برای من جنگیدن علیه قدرتاشون کلیشه ای نبود! هر چی فکرشو میکنم سناریویی توی انیمه دیگ یادم نمیاد که کاراکتر بخواد علیه قدرت خودش بجنگه (البته من همین الان از خواب پا شدم اسمم به زور یادم میاد :/ ) اما احساس میکنم که نماد جالبی پشت کارشون بود! اینکه قدرتاشون با اینکه قویشون میکرد اما یجور قفس هم براشون بود که توش گیر افتاده بودند و تنها راه رهایی مبارزه باهاشون با وجود ضعفشون بود! و اون صلحی که کاراکترها مخصوصا آتسوشی تونست با قدرتی که براش گذشته اش رو عذاب آور کرده بود برقرار کنه بنظرم خیلی معنی پشتشه... اما در کل میفهمم حرفتو! جای کار داره
وای منم اول فصل سه رو دیدم بعد مووی رو :((( از بزرگترین اشتباهام!

 

پاسخ:
خب منم که مشکلم مبارزه با قدرت هاشون نیست، اینع که اونا قدرتاشون ذو شکست میدن که با منطق و عقل جور در نمیاد ، ینی حتی توی وان پیس هم بروک نمیتونست صاحب سایع خودشو شکست بده.. و حتی بقیه خدمه.
خوبه پس می فهمی چی میگم...:)

آره خب! پاور آپ یکدفعه ای و بی اساسی بود

کامل یادم رفته بود که توی ثریلربارک با سایه هاشون جنگیدن :|

نیازمند ریواچ وان پیس هستم

^^

پاسخ:
چه حافظه ای:||| 
من خودم الان جای آرک مارینفوردم و در اوج هیحان :) « هرچند متاسفانه چیزاییش قبلا برام اسپویل شده؛)»
جودان جانای وا یو! وان پیسه ها وان پیس! میشه متضاد کلمه ریواچ :))

اصن یه وضعی! XD

آرارا ...  مارین فورد ... هععییی 

ریواچ کامل ک ن.... باکا جانای! 

 موقع دیدن وان پیس اسم ایپیزودایی ک فایت قشنگی داشتن یا اتفاق مهمی توشون میوفتاد که میدونستم بعدا قراره دلم بخواد دوباره ببینمشون رو تغیر میدادم و الان هر وقتی بخوام آرکی رو ریواچ کنم میرم سراغ اون ایپیزودا !

پاسخ:
ناریهودو کاره هوشمندانه ای کردی، هرچند من که چون دیگه تو کامپیوترم جا ندارم، جدید هارو میبینم و حذف میکنم، اگرم خیلی خوب باشه، به سختی جا براش خالی میکنم. 
Like what you always say: Thanks for comment

من فیلم و سریال میتونم پاک کنم اما بازی و انیمه اصصصصصلا 😅 

 

دو ایتاشیماشته ><

تو واقعا چطور میتونی چویارو با دازای شیپ نکنی :D?

پاسخ:
زیادی از دازای خوشم میاد ، که بخوام با چویا شیپش کنم:)  
اوممم... پس از کلی فک کردن رو یوزر نیم ات ، بلاخره متوجه شدم کیستی:)، یادمه قبلا مطالب یک بلاگی رو میخوندم که تو «بیان » نبود، و مطالبش خیلی رک بود و خوشم می اومد، البته بعده یه مدتی انگار دیگه هیچی ننوشت «یا شایدم من یادم رفت سر بزنم». وهکاو اسم زیادی سختیه برا فراموش کردن :) 
Long time no see.
پ.ن: بعد دیدم اصن نیاز به فکر کردن نبوده، اسم بلاگت کناره کامنت هست و میتونم ببینمش :))) looks dumb.
I always talk too much, welcome back BTW

تو یادت رف سر بزنی فک کنم چون من ماهی یبارو مینویسم D:

عااا من یادم نمیاد، اره چند ماه پیش میهن بلاگ خراب شد و کلا اومدم بیان

پس فک کنم فقط خودم کریپم کراشامو با بقیه شیپ میکنم:)) کراشای ریلمم همینجور،یهو میگم "جووون چه به فلانی میاد" یهو به خودم میام و میگم"ودف:/!؟؟ تو مثلا دوسش داریxD" 

انیمه ی خیلی خوبیه بهترین انیمه ایه که تابه حال دیدم از شخصیت دازای هم خیلی خوشم اومد واقعا عالیه❤🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍

واقا خیلی عالی بود

۱۶ آذر ۰۲ ، ۱۹:۴۲ سید ناصر حسینیان

برادر عزیزم کاش زودتر وبلاگتو میخوندم. چقدر خوب و حرفه ای می نوشتی 💔🖤

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی